På väg

Då var vi iväg! Tåget på väg till Stockholm, snart framme. Tackar Anton till tusen för att han tar med laptopen. Och SJ för sitt trådlösa internet... Blev ett litet tårfyllt farväl- och vinkscenario på stationen i Växjö (självklart filmat tackvare Gabriels faders kameramani), men det går ju att repa sig från allt. Och hör och häpna - Första klass-biljetter.

För att allt inte skulle kännas klart, lugnt och allmänt under kontroll igår, beslutade sig världen för att ta till sitt nödknep för att skapa problem för Gabbie - nageltrång. Min högra stortå är otrevlig deformerad och uppsvälld och får mig att hårt skrynkla ihop ansiket vid varje form av sammanstötning. Uff.

Dagens tabbe har Erik redan avklarat. Köpa kaffe 3 vagnar bort när gratiskaffe fanns fullt synligt i andra änden av vår vagnen. Erik glömde första klass-privilegiet, trots sin gourmetstämpel (!)

Imorgon flyr vi landet 13.10 och ser fram emot en trevlig liten 11 h-tur innan mellanlandning i Malaysia. Stödstrumpor på, nackstöd uppblåst och skvallerblaska i handen. Upp, upp och iväg!


Dagens tack: Mamma, pappa, syrran, Gabriel, Anton, Erik, min ryggsäck, Antons trevliga föräldrar, Gabriels famlij med filmkamera och alla som såg avvinket utan att fördöma det. (samt Eriks föräldrar för att han insisterar)

Kommentarer
Postat av: Anders den Fete

Farwell my frieds.. Ha're gött och lycka till med nerresan.

2007-10-09 @ 11:36:52
URL: http://slakteri.blogspot.com
Postat av: Maria

Ha det underbart på resan!!!
Om du saknar mig för mkt så kan du bara kika in på min blogg o läsa om alla tokigheter som vi hittar på här, hihi ;)
(Längtar redan efter vykort,haha)
Kramizar

2007-10-09 @ 18:18:10
URL: http://bloggis.se/Micki/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0