Reklampick, reklampack

Da var det mojligt att kontakta omvarlden igen, har varit inkapslad i jobbets warehouse varenda liten timma solen varit uppe och vart internetkontor varit oppet. Men nu hittade vi en annan liten oas med gratis internet, woho! Men vi ska inte ga handelserna i forvag...

Jag och Gabriel fick ett jobb i mandags. Jag stod och vantade vid jobbdisken pa att en tjej skulle ringa klart, min telefon ringer och hon skulle just ringa mig ett jobberbjudande. Passande! Vi tar jobbet - utan att veta vad som vantade oss:
Stig upp 5.10, ga 30 min till stationen (nu har vi hittat en station 10 min bort, tackar hogre makter for det) , ta taget 6.40, ta bussen 7.10, borja 8.00. Borjar det bra?
Arbetsuppgift: Packa reklam. 3 av ett papper, 2 av ett papper och 2 av ett papper i ett kuvert. Timme efter timme. Ovriga dagar har vi plockat ihop ordrar, vilket i praktiken betyder att 50 st av ett papper, 70 st av ett stort papper och 200 st av ett gigantiskt papper. I borjan var det noll snack som gallde, nu har de trottnat pa att tjata. Strimman av ljus ar de andra jobbkompisarna. Nu ar det faktiskt rent av trevligt stundvis. Och det ar schysst att avsky ragatorna till bossar ihop.

Nar vi slutar pa lordagen: Antligen helg! Nu ska jag minsann inte behova lagga mig kl 21... Vi traffar Elias och kalasar pa en box vitt vin. Det faktum att jag inte atit nagot sen lunch fick relativt forodande konsekvenser. Blir valdigt lullig pa tva glas vin (skrattretande) och nar vi gar ut till The Gaff, dar vi hade matbiljetter, blev det ingen langvarig visit. Halsade pa lite folk som vi kande, at min kycklingschnitzel, gick pa toa - och blev kvar dar ett tag. Lungt mamma: Allt kom upp igen. For att citera Gabriel, en pizza stor som Italien. Vinglade hem stodd av Gabriel och deckade pa sangen. Dagen efter, idag, mar jag i alla fall bra mycket battre an jag fortjanar. Helfrisk faktiskt! Tog bara nagra otrevliga minuter att forsakra sig om att glasogen hade hangt med hela vagen. Frukosten var otroligt god, kan jag tillagga.

Och vi har inte legat pa latsidan heller, borjade med att tvatta och sedan ga till city market. Koper farska, billiga, efterlangtade gronsaker och frukter. Fick: 4 paron, 4 applen, 6 sma advokados, en paprika, en pase bongroddar, sparris och broccoli for ca 40 kr. Blev en maktigt god gronsakswok. Och nu har jag antligen en hatt. En schackrutig, snygg hatt sa jag slipper den lilla fula fiskarhatten jag hittills slapat runt pa.

Imorgon ar det kneg tillsammans med vara tyska, svenska och norska kompanjoner igen. Har inte borjat langta an.

Men vad hander dar hemma horni? Regn, jobb, minusgrader, studentfester, tradgardsarbete, julmys? Wanna hear it all! See u!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej gabbie!
Gissa vad, de har börjar sälja julpynt på Willys och jag viller verkligen ha glögg då men jag tror jag får hålla mig tills advent iaf eller julskyltningen på Huseby eftersom deras slottsglögg är så sjukt god. Verkar som att resan tar sina spännande vändningar och att ni har det hyfsat iaf, hihi
Nu börjar tentorna komma igen och dimman har lagt sig tjock runt stan så allt har en grå ton men det lättar väl såsmåningom.
Nu ner på stan en runda.
Kramizar

2007-10-27 @ 14:15:23
Postat av: sigrid

Lägesrapport:
sverige är kvar, första studentfesten är avklarad, tema halloween, sigrid dyker upp som marilyn monroe-post mortal. mycket snygg om jag får säga det själv ;) i vrigt händer det inte mycket. ingen snö än iallafall. lets keep it that way. hoppas ni också slipper snön.

over and out for now.

kärlek o affection från den gamla fria norden:)

2007-10-28 @ 01:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0