Sydney

G'day alla svenska mysmates!

Efter att ha flygit fran Stockholm till Kuala Lumpur (Malaysia) pa ett 11 h-flyg, forundrats over att solen gar upp kl 24 enligt min biologiska tid, varit sa trott att jag nastan spytt (medan grabbarna grus lekte Vad ska bort? tills ansiktena vitnat) innan nasta plan (som innebar att soooooova) och sedan flygit 8 h till var jag antligen pa Sidney Ariport. Flygplatsen i Kuala Lumpur hette forresten KLIA, fantastiskt kul nar du ar trott.

Och flygplansmaten var till 80% riktigt god(!)

Och all cred till ovriga flygplanstandarden, 100-tals spel, filmer och tvavsnitt pa egen tv-skarm. Blev totalt beroende av tetris.

Vid meeting point blir vi upplockade i buss, i akta charteranda. Kommer till vart YHA Hostel och far en kallsup av att inse att alla har olika rum. Men men, manga trevliga manniskor lurar bakom nasta krok - forutom de tva svenskar som bor i mitt rum bor dar ocksa en 40arig kinesisk sjukskoterska. Otippat?

Continental brod&marmelad-breakfast innan det Stora Infomotet. Sjalvklart om allt mellan himmel och jord, men mest om hur sjutton du ska se till att overleva. Pa finlunchen med lyxburgare efter traffar vi Elin och Niklas, trevliga typer som gor oss sallskaps langs Sydneys gator.

Fixat idag: Visum, Bankkonto, Aktiverat SIM-kort, YHA/WTC-kort - och ett dagsjobb som prislappsklistrare pa DVD-skivor imorgon (vem kunde tro att det var relativt valbetalt?!)

Nehe tackvare 8 h tidsskillnad har klockan slagit 22.37, sa jag ar rejalt trott av den intensiva dagen och dess 15000 steg, sa nu ska jag knyta mig i min sota lilla fjallraven-silkbag.

Bara lite personal info:
Mamma, handduken ar toppen och jag ar ingen kokt krafta an inte!
Tone, hur gar det med jobbet?
Sigge, Neverending story avcheckad pa flyget - gullig film
Bea, du skulle aldrig orkat kolla klart pa alla simpsonsavsnitt pa flyget

Skriv och svara ar ni gulliga, saknar er no matter what.

Kommentarer
Postat av: Alberto

Skönt att läsa att allt rullat på fint för er!

2007-10-11 @ 22:05:01
URL: http://slakteri.blogspot.com
Postat av: sigrid

jag är inte alls avundsjuk. alls. räknar md att ni ser till att australien aldrig glömmer er!

kärlek!

2007-10-12 @ 09:38:50
Postat av: Maria

Låter som en bra start på äventyret =)

2007-10-12 @ 11:46:08
URL: http://bloggis.se/Micki/
Postat av: eliias

yao! welcome down mates! det vore fet att ses ngngng. mitt nummer: 042 4947959.

2007-10-12 @ 12:21:11
Postat av: Tone

tjo sötis! har hittills inte fått nån ny lägenhet så jag kan inte ta jobbet. peh, har tre tentor (= HELA boken) de närmaste tre och en halv veckorna. suck. hur är det down-under? gissar på underbart? ey, jag ska också ut och resa! fast bara en månad :P love you! puss

2007-10-12 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0