Farewellparty! & Claes Eriksson!

Ibland är livet så underbart och intensivt att jag blir deppad över att lugna ner mig igen. Ett stort farewellparty och en helg med Sigrid och Claes Eriksson i Göteborg är definitivt både underbart och intensivt.

Två grönsakspajer, en feta- & soltorkade tomaterpaj, ett lass plättar och en champangeflaska följer med mig vid 17-tiden till Risingegården. Gäster anländer ca 1,5 h efter utsatt tid, som det ska vara, och har med sig lass med mat. Vi får ihop bröd + smör, grönsallad, potatisgratäng, 4 pajer, en lasange, pastasallad med tonfisk och smördegsibakad fläskfilé med champinjonstuvning (all heder till Alexander, APPLÅD!). Efterrätt: två kladdkakor med grädde och en gräddtårta pyntad med godis och ett litet flygplan ganerat på. Sötare än socker Madde! Och glöm inte Absolut rasberry-bålen preppad med konc. bobsaft...

Min utstyrsel: Plutokeps med tillhörande gula jeans och gult linne. (Malmöinköpet kommer redan till seriös nytta). Och så har Gabriel mage att säga att han inte fattade plutofärgkopplingen! Men det finns många andra löjliga hattar också... Sombrero, fez (staving?), komössa, eller vad sägs om en klase bananer? Elias du vinner, bananer på huvudet är ett vinnande koncept.



Och svar på förra inläggets cliffhanger: Vi lyckas med jelly shots! Efter många om och men, och Millans uttömande förklaring att "Det går inte att bara lösa upp gelatin i alkohol! Det måste värmas men inte koka!" Okej, värma, häll upp, svalna, servera. Ny kunskap. Tack tack.

Mmm vad kalas jag mår på morogonen! Iprensången suddenly does make sense. Efter att min brokiga lilla skara till famlij har hämtat upp Sigrid tar vi oss till Göteborg. Eftersom shopping inte lockar blir det blir långpromenad för mig och Sigge runt hela den del av Göteborg vi tror att vi hittar i, inkluderat ett stopp på Liseberg. Vi får lite åkbiljetter av Calle, vilket resulterar i ett magiskt magpirr i Uppswinget och en gemensam åktur i bergbanan. Sigrid, stämplad åkmes, svär på att hon aldrig aldrig aldrig ska förlåta mig för att jag övertalade henne. Det är lugnt, love you too.

Och Så Är Det Dags. C Eriksson SOLO på Lorensbergsteatern. Som Claes själv säger: "Men vad står C för? Jo det står för Claes. Men vad står då Claes för? Ja jag kan sätta mig om det stör". Claes är, näst efter Ola Salo förstås, min största idol. Och utan en längre recension kan jag bara konstatera att det nästan rätt igenom är fantasktiskt.

Efteråt tar vi en öl med Calle på Delirium. Ett riktigt nischat ställe med över 2000 ölsorter som jag som icke-göteborgare med enbart ett halvt lokalsinne aldrig någonsin skulle hitta till själv. Seriösa, centimetertjocka ölmenyer med öl ordnade efter länder! Vi kan inte stanna överdrivet länge pga spårvagnstider, annars tvekar jag inte en sekund på att det hade kunnat bli en hel del botanisering bland ölsorterna.



Och jag vill speciellt tacka: Gabriel, Anton, Sahlin, Sigge, Calle, Claes Eriksson, Den som hade med sig lakrisshotsen, De som hade trevligt på partyt, De som önskar att de var där

Kommentarer
Postat av: Anders von Schnobb.

Värma gelatin! Det var där hemligheten satt! Men använd aldrig för mycket sprit, för då stelnar det aldrig.. (såvida du inte trycker in skiten i frysen i en halv vecka.. typ)

2007-09-30 @ 19:42:25
URL: http://slakteri.blogspot.com
Postat av: Maria

Synd att jag missade det, låter som en kanonfest!!
Ha det underbart när du är "Down under" och glöm inte ta massor med bilder =)
PussoKram
Maria

2007-10-04 @ 18:32:00
Postat av: Unn

Hade jag inte kommit direkt från jobbet (utan att ha hunnit hem och byta kläder ens lite) hade jag lätt knäckt din costume, och det vet du! :*

2007-10-05 @ 17:54:37
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se
Postat av: elias af banan

yeea! bananer aer vaegen till seger, alltid...
see ya mate!

2007-10-05 @ 17:56:07
URL: http://eliasofsweden.wordpress.com/
Postat av: Tone

GAH. jag vill ha öööööl :D

2007-10-12 @ 19:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0