Mmm... Malmö

Förutom att faktiskt komma iväg till Australien är prio nummer ett att träffa alla ljusglimtar från Sverige innan vi sticker. Make sure att jag kommer sakna dem så mycket som möjligt och få bästa möjliga start på frånvaron, så att säga. Förhoppningsvis finns det de som kommer sakna mig med...

Idag är det 13 dagar kvar tills vi flyr landet och på fredag ska vi ha farewellparty. Slår många flugor (nej just det, ljusglimtar) i en smäll på det sättet. Den stora frågan lyder: klarar vi av att göra jelly shots? Planerar knytkalas (själv ska jag laga ett lass med pajer) och maskerad. Löjlig hatt-tema. Uuundrar vem som kan slå min outfit.. hehe. Nån som antar utmaningen?

Som direkt resultat av denna priofråga har jag varit i Malmö och träffat Tone de här två dagarna. Mysstaden Malmö. Där finns Pärlor: Woops (GABBIE-butiken), Mosaik (tapasrestaurang, testa gyros på pita), Shock (rosa leopardjeans, någon?), caféet i triangeln (ta smulpajen!!) och ett antal falafelställen. Beta av dem, eller va skrattretande kvadratisk. Skulle jag skriva en resegudie, skulle den handla om Malmö(!). Vi hittade varsit par gula jeans att spatsera runt i (med brinnande enthusiasm från min sida). Tone blev B1 och jag blev B2. Också kallade Daumerna i geuult.

Att ta beslutet om en utekväll kl 1.30 är att rekommendera för den impulsiva storstadsbruttan som inte vill ha en blekaste om vad som hända skall. Och som inte ska stiga upp kl 6 dagen efter. En indisk restaurangägare erbjuder Tone jobb som bartender. Blir bjudna på öl och lunch.
Vad vi har lärt oss:
Indisk mat består av ris, curry, grytor, starka kryddor och ofantligt stora portioner.



Hur ska det gå? Ska Tone få sitt drömjobb? Blir festen lyckad eller en katastrof? Kan någon bräcka Gabbies outfit? Och framför allt: hur går det med jelly shotsen? Se nästa rafflande inlägg på neeon.blogg.se, samma tid samma kanal!


Kommentarer
Postat av: The Thereminist

Ja? Hur ska det gå? Gah!!!
Kan som sagt inte komma på "The farwell partaj" men jag ska låta Elias dricka för två =)

2007-09-27 @ 23:41:45
URL: http://slakteri.blogspot.com
Postat av: Tone

ASG. hur gick det med shotsen? ^^

2007-10-12 @ 19:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0