Rookie ansluter sig

Så var även jag inräknad i den stora gråa cybermassan. Kanske var på tiden.

Nu är det iaf tre veckor minus en dag till jag sitter på flyget till mitt stora Down Under-äventyr. Eller 20 dagar om nu det skulle låta bättre. Den 9 oktober 2007. The Countdown has begun. Det drar ihop sig. Jag har 

en uppsjö viktiga papper att läsa,
en månads dagboksskrivande att ta itu med,
kom ihåglistor att skriva,
nödvändiga prylar att inhandla (vem kunde någonsin tro att det fanns så många små gömda utgifter bara för att man köper en flygbiljett??),
ett CV att fila på,
vänner att träffa och vinka av,
föräldrar att lugna,
ett farewellparty att planera,
en 55-liters vandringsväska att packa,
ett x antal tusen kilometerbusspass och en stockholmsbiljett att köpa...
etc.


Och jag skaffar en blogg istället. Mänsklig logik i toppklass.

Snacka om att allt drar ihop sig, tiden, mina förväntningar, min resfeber, min gåshud. Australien ska bli äventyr, sol, bussresor, bad, självinsikt, grillpartyn, engelska, solkräm, koalor, surfing, foton, på egna ben, mys, mat, kängurus. Säkert äckliga vandrarhem, tung packning, hårt slit på fruktplantager och kokt pasta med. Men jag mår nog bara bra av att blir lite härdad.


Kommentarer
Postat av: Anders den Fete

Jag önskar er all lycka till! Hoppas ni får det skitkul där nere i Australien! Glöm inte att blogga gärnet ^^

2007-09-19 @ 20:00:34
URL: http://slakteri.blogspot.com
Postat av: Karin

Är riktigt avis, själv får jobba och slita...Hoppas att det blir skitkul vilket det garanterat kommer att bli.
Karm
Karin
=)

2007-09-20 @ 11:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0