Studentlivet blev verklighet idag

Något nytt och läskigt slog mig idag - Om tre veckor börjar jag plugga, flyttar till en annan stad och börjar kort och gott ett nytt liv som enbart har avbrott för jul och sommarlov. Det är helt fantastiskt over the top-kul och jag har sett fram emot studentlivet hur länge som helst, men NU? REDAN? Det är fortfarande som om jag är i en liten förnekelsefas om vad som komma skall. Jag som inte är i närheten av att göra klart de där rep.mattekurserna och introprogrammeringskursen och ännu mindre har en bostad.
I år var tydligen det svårtaste året på mycket länge att hitta studentbostad i städer som Stockholm och Lund. Gabriel hade någon siffra på att de 500 lediga studentbostäder Lund har att erbjuda skulle räcka till 2200 studenter. Pinsamt tarvligt... Hur det ändå går ihop år efter år några månader in på terminen kan ju likställas med ett litet mirakel! Se ändå det här som ett rop på hjälp, för om någon har ett tips eller en lösning eller rent av ett rum någonstans vore det obeskrivligt välkommet!
Och hur känns det egentligen att bli totallt självständig? Okej att jag rest runt ett knappt år med päronen på andra sidan planeten, men då levde vi max en vecka itaget. Nu ska en-dag-i-tagit bli hållbarhet och kappsäck bli ett rum med garderob och toa där jag kan låta tandborsten ligga hela tiden. Missförstå mig lagom, men jag tror att jämfört med hostelliv så kommer studentboende vara rena rama lyxen. Tillgångsmässigt. Komfortmässigt. Privatlivsmässigt. Städatmässigt.

Dagens lärdom: Augusti är inte vad det borde vara. Det har alltid varit varmast i Augusti, men tack vare sett moln, kalla vindar och snett regn rakt upp i näsborrarna har jag fått för mig att Augusti pensionerat sig.

Dagens tack: Gabriel, för att du också ser det tragiskt komiska i att vi jobbar när den andre sover. Och eftersom jag glömde tacka igår flikar in ett litet tack till Maria, Puttecrewet och alla vi träffade där.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu när du är fri och lycklig, så kan du blogga lite oftasre om dina äventyr =P

2008-11-08 @ 14:55:20
Postat av: Johanna

Lycka till med plugget!

2008-11-08 @ 15:01:29
URL: http://jojosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0