Bohagsromans

Har har alltid gillat att gå runt och titta på alla konstiga köksartiklar och hushållsprylar även om jag inte alls haft någon nytta av dem. Tror detta kan förklaras av min maniska prylgalenhet samtidigt som jag aldrig varit sådär jättetekniskt lagd. Prylar med roliga funktioner utan kugghjul, eller i alla fall kugghjul jag sluppit förstå. Jag har pepparkaksformar nog för att kalla dem en gedigen samling. Fjäril, ängel, kalkon, dalahäst, får, katt, kanin, fot, hela alfabetet, känguru, koala - hur låter det tycker du? Jag har skaffat mig tartletter (små portionspajformar) och ett tag dog jag av längtan efter en råkostcentrifug (en juicepress även för det som inte är citrusfrukter). Smått pinsamt att påpeka att jag inte använt den alltför ofta...
Men jag har en helt overlägsen juicepressfavorit! Ville bjuda på en riktig hälsodrink en gång och hittade det här:
Mixa ner 2 äpplen, en näve blåbär, pressa en grapefrukt och pudra i lite ingefära. Helt oslagbar smoothie!

Nog med sidospår, tänkte bara komma fram till att först nu har jag ju verklig anleding att kolla in allt det här. Har tidigare drömmt "tänk vad kul det ska bli att gå och handla sånt här när man flyttar hemifrån" och nu händer det! Våffeljärn och mixelstav är fortfarande inte avbockade... Men råkostcentrifug behöver jag i alla fall inte oroa mig för ;0).

Vad gäller familjens husflytt bor jag knappt i Åryd längre, då hela garderoben nu flyttat in till stan. Säng, telefon och internet är det som fattas för att göra Hem Ljuva Hem komplett.

Dagens lärdom: Allt regn är i Växjö och vänder.
Dagens tack: Markus, det där lilla extra med alla Alvestavisiter =0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0