Ta tjuren vid hornen?

Ska se alla måsten som en mjukstart till att börja plugga och bli sådär nedrigt diciplinerad som innan studenten igen. Nu har jag förslappats 1,5 år och det enda plugg jag tagit mig för var de där 2 dagarna under dykcertet. Det gick till som så: "Du ska inte stiga upp till ytan för snabbt, särskilt inte utan att andas ut, för då kan du drabbas av dykarsjuka pga av det minskade trycket. Nå, vad kan man drabbas av om man stiger för snabbt?"

Med det i baktanke hoppas jag få förståelse för hur svårt jag tycker det är att ta tag i inför-plugget, flyttstädningen, flyttpackningen, flyttslängningen. Nu ska jag dra fram min allra största plugglust och dra igång med den där matterepetitionen och programmeringsgenomgången. Hur i hela ********* ska jag lära mig programmera?? Usch, forsättning följer gissar jag....

Dagen lärdom: Hobbies finns ju i alla färger och former. Björn, som spelar schack, visade mig dock något som helt får mig att ramla av pinn'. Han bär omkring på schack-plugg böcker i väskan och hade ytterligare ca 20 st i bokhyllan. Så man läser sig till schackkunskaper i schackbibliotek... Tänka sig!

Dagens tack: Gabriel, för att han ryckt upp sig och blivit frisk igen =0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0