Tyrolen lever

Hemkommen från årets modigaste satsning och bittra strid med vädret, Tyrolenfestivalen. Mysfaktorn var helt över förväntan, men ösregn jagade nog bort det största succén är jag rädd. Nationalteatern, Bob Hansson (som jag inte sett innan), Detektivbyrån (som jag heller inte sett innan) och The Guild (inte de heller..) var de som fick mig att mest dra på smilbanden.

Dagen innan fyllde jag på mitt Malinbehov så mkt jag bara kunde. Det är så skönt att bara ohämmat fnissa på det sättet man gör med Malin. Vi insåg att vi inte är kompletta utan varsin vaxduk från citygross (och det är inte du heller), att Mamma mia-filmen blir bäst om man sitter på första raden och att en hel gurka med gräddfilsdipp är utmärkt biosnacks. Stötte på Helen/Ida/Julia-gänget och där var även Patrik jag träffat på buggkursen förra året. Kul med long lost friends-reunion. Hela gänget såg bion och tog en öl på De luxe efteråt. Konstaterat rejält lyckad kväll.

Och just nu när allt varit så trevligt i några dagar inser jag att ledigveckan är slut och det är dags för fyra vakennätter i Alvesta. Yabadabadoo!! Ska testa att sticka Frida, om jag nu bara minns skillnaden mellan rät och avig...

Dagens lärdom: Från och med nu ska jag alltid bära med mig en scarf för oförutsedd kyla. Och ett berg med plättar är det ultimata festivalmaten.

Dagens tack: Malin, knasflumkompisarnas knasflumkompis. Maria och Sigge, supersällskap, som alltid. Och att Maria jämt hänger på mina korkade idéer, dessutom med ett förtjust "ja!". Så pass att jag längtar till vårt pass på lördag!

Kommentarer
Postat av: Anders

Gah! Jag missade Tyrolen.. gjorde andra dumma saker då =(.

Men kul att du fårr upp ögonen för Bob Hansson och Detektivbyrån. Detektivbyrån borde du gräva djupare i, jag har en massa material som du kan få + att de är galet grymma!

2008-07-24 @ 22:57:11
URL: http://slakteri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0